top of page

Er det muligt at lave god mad i et mobilkøkken?

Jeg stod her for nogle måneder siden, i den uheldige situation, at vores køkken skulle total renoveres. Ikke at det i sig selv var en dårlig ting, for hvem vil ikke gerne have et nyt køkken. Nej problemet var at det var en opgave som ville tage omkring 3 uger, hvor jeg ikke ville havde adgang til køkkenet. Nu elsker jeg at invitere gæster over og lave mad, så for mig var dette lidt af et problem.

Derfor valgte jeg at tage chancen og leje en special container i form at et mobilkøkken. En rigtig smart løsning, hvor container firmaet DC Supply A/S, leverede en stor 20 fods special container uden for mit hus. Denne container var så fuldstændig ombygge, så den i stedet for at være en fragtcontainer, nu var blevet til et mobil køkken, hvor jeg kunne lave min mad. Det værste var at denne løsning med et mobilkøkken, næsten var bedre end mit gamle køkken. Selv om det blot var en "mindre" 20 fods container, så var der alligevel mere end rigelig plads derinde. Der var alle de facilitet som jeg havde behov for. Eneste problem var at jeg ikke kunne have alle mine tallerkener og nogle af de køkkenting jeg normalt bruger.

Mine erfaringer med et mobilkøkken

Efter at have brugt dette mobil køkken i snart 3 uger, har jeg gjort mig en del erfaringer med det. Det er lidt træls at skulle uden for huset for at lave mad, især når den skal serveres. Dette var nok mit største problem med et mobilkøkken. Det andet problem, var at det var lidt for lille til at jeg kunne have alle de køkken ting jeg normalt bruger derinde. Men ser man bort fra disse to mindre irritation momenter, så syntes jeg faktisk at det var en rigtig god løsning. Det er rigtig smart at man kan ombygge en standard container til et transportabel mobil køkken, som kan placeres lige der hvor man har brug for det. Faciliteterne i køkkenet var også helt i top, og betydelig bedre end jeg havde regnet med. Selvom den umiddelbart ser en smule lille ud, ude fra, så er der alligevel godt med plads til 2 personer derinde, god bordplads og masser af køkkengrej.

Nu har jeg så fået mit nye køkken, og så kan det mobile køkken selvfølgelig ikke længere måle sig med det, men i betragtning af det blot var en midlertidig leje løsning, så var jeg fuldt ud tilfreds med vores mobilkøkken i den periode jeg benyttede det.

Nu er jeg så i fuldgang med at indvie mit nye køkken, og skal for første gang i år, have 20 af mine venner over til middag, så det bliver lidt en mundfuld at lave mad til 20 i et helt nyt køkken. Jeg ser i hvert fald meget frem til denne udfordring. Den skal nok lykkes, og jeg er sikker på det bliver en god og spiselig middag mine gæster får. Det kan være jeg skriver lidt om hvad vi fik at spise, og hvordan maden blev tilberedt i et kommende indlæg her på bloggen.

RECENT POSTS
SEARCH BY TAGS
Ingen tags endnu.
ARCHIVE
bottom of page